domingo, 19 de mayo de 2013

Son feliz, non me preocupo...

"Soy feliz
                                                                              no me preocupo
                                        ... SOY YO QUIEN TIENE PREOCUPADO AL MUNDO"
                                                                                          Jimmy Liao: Soy feliz
 

Este ano compartimos  emocións axudados de Jimmy Liao,  Anthony Browne e os "Quitapesares" e voltamos á lectura de Sacapenas  que xa realizaramos o ano pasado.


Daquela, despois da lectura de Sacapenas de Anthony Browne editado por Kalandraka e de amosarlles os meus "sacapenas", un neno pediu se lle podía deixar un para levar á casa. A partir dese día os bonecos foron pasando polas súas casas e as preocupacións quedaron debaixo das súas almofadas. Tamén quedou algún sacapenas polo camiño porque eran moi pequeniños ata que a profe atopou uns dun tamaño un pouco máis grande na tenda de Intermón Oxfam . Dentro da caixiña onde se atopaban hai unha nota que di: "Entre las comunidades indígenas mayas de Guatemala, se cuenta una leyenda que dice: cuando tienes un problema, compártelo con un quita pesar. Antes de dormir cuéntale el problema y ponlo debajo de tu almoada. Mientras duermes, las muñecas se llevarán tus preocupaciones"

Este ano os "sacapenas" e as súas preocupacións quedarían na clase dentro dunha caixa de cartón acompañados  dun cartel. 

Os xoves, despois de escoitar a lectura dunhas páxinas de Soy Feliz, no me preocupo de Jimmy Liao editado por Barbara Fiore cada nena e neno que o desexara introducía dentro da caixa as súas preocupacións escritas nun papel. Para min o momento da lectura deste libro era o mellor  da semana e podería dicir que de todo o curso porque as súas caras estaban cheas de emoción e ledicia mestras escoitaban e ollaban as ilustracións, de feito, cando rematamos o libro comezaron a aplaudir de forma espontánea sen parar ...porque Jimmy Liao é especial!


Nas súas páxinas o autor, coa sensibilidade que lle caracteriza, amósanos unha chea de preocupacións de xeito amable, doce e con humor: "Me preocupan los falsos profetas y los verdaderos estupidos" "Me preocupa que cacen ballenas prácticamente hasta extinguirlas"."Me preocupa que el egoismo se convierta en virtud". "Me preocupa que los niños pierdan la inocencia"."Me preocupa que los  niños estén tristes y no alegres". "Me preocupa que los perros callejeros persigan a los gatos de callejón". "Me preocupa que los deberes de los niños sean interminables"."Me preocupa que haya quien llora por las notas de los examenes". "Me preocupa que los hijos de los pedagogos necesiten pedagogos" "Me preocupa perseguir las nubes sin alcanzarlas". "Me preocupa que el congelador no funcione"...

As preocupacións  non as lin (e me custou porque eran persoais e ninguén abría a caixa para ler as dos demais) ata que empecei a escribir este post,  pero creo que é importante saber o que lles preocupa aínda que algunhas das súas preocupacións estaban influenciadas polo que acababan de escoitar: "Me preocupa que no tenga amigos. Me preocupa el planeta. Me preocupa que no lleve al cole el estuche. Me preocupa que el mundo se inunde. Me preocupa que Bryan no venga a mi casa. Me preocupa que Leo muera. Me preocupa que maten a mi abuela. Me preocupa que los niños no tengan familia. Me preocupa que mi mamá se enfade. Me preocupa que mi mami se ponga malita. Me preocupa que nadie tenga familia.  Me preocupa que el mundo tenga miedo. Me preocupa que haya inundaciones. Me preocupa el medio ambiente mucho, mucho. Me preocupa que mis padres no me quieran. Me preocupa que mi abuela atraque un banco. Me preocupa que los niños estén callados.Me preocupa que mi perro Roi muera. Me preocupa que mi madre muera. Me preocupa que los niños griten. Me preocupa que no apruebe. Me preocupa que mi familia no sea feliz. Me preocupa que mi prima sea mala de mayor. Me preocupan los animales abandonados. Me preocupa que algunos se burlen de mi. Me preocupa que mueran mis compañeros. Me preocupa que no tenga un sacapenas. Me preocupa que la gente mate personas. Me preocupa que el mundo se contamine. Me preocupa que nadie tenga hogar, agua ni comida. Me preocupa que los niños no atiendan. Me preocupa que el mundo sufra. Me preocupa que el mundo sea tristeza. Me preocupa que el Madrid pierda. Me preocupa que la nevera no tenga comida. Me preocupa que me quede sin comida. Me preocupa que me peguen. Me preocupa que mi madre sea mala. Me preocupa que no seamos felices. Me preocupa que haya crisis..."




"Querido mundo,
por favor, no te preocupes por mí.
Estoy aprendiendo a menejar mis preocupaciones.
Te lo ruego, dame un poco más de tiempo
para que pueda ocuparme
de las preocupaciones del mundo entero".
                                               Jimmy Liao: Soy feliz









2 comentarios: